تحقیق U&A چیست و چه کاربردهایی دارد؟ مطالعه U&A زمانی کاربرد دارد که می خواهیم تجدید نظری در محصول یا خدمات خود انجام دهیم. این تحقیق با کنکاش در رفتارهای خرید، کاربریهای محصول و ادراک مشتریان از محصول فرصتهای پنهان جهت ارتقای محصول را شناسایی می کند. این مطالعه یک تحقیق از نوع استراتژیک است که جهت شناسایی عوامل مرتبط با کاربریهای محصول(خدمات)، همچنین شناسایی نگرش های مشتریان به برند انجام می گیرد. این مطالعه کل بازار را مورد پوشش قرار داده و شامل مطالعه تعداد زیادی از آیتمها مانند فراوانی خرید، فراوانی استفاده، نگرش مشتری به محصول/برند/خدمات و نقاط ضعف و قوت محصول از دیدگاههای مختلف می شود. این تحقیق همچنین جهت شناسایی ویژگیهای سطوح مختلف مصرف کنندگان  مورد استفاده قرار می گیرد. مطالعه یاد شده همچنین کمک می کند موانع مورد پذیرش قرار گرفتن یک برند در میان برندهای دیگرشناسایی شوند. این تحقیق به طور سنتی برای کالاهای فیزیکی انجام می شود حال آنکه می توان آن را برای خدمات نیز به همان شکل انجام داد.

مطالعات یاد شده در فوق به یک مدیر برند کمک می کند تا به سوالات زیر پاسخ دهد:

در کل چرا افراد، یک محصول را (فارغ از برند) خریداری می کنند؟ آیا عدم حضور و وجود محصول به معنی عدم خرید توسط مصرف کننده است؟ چگونه باید یک برند را تقویت کرد؟ جایگاه برندهای رقیب در بازار چیست؟ کدام ویژگی های محصول من از رقبا متمایز است؟

U And A

مرتضی علیاری

1398/01/30